הקבינט המדיני ביטחוני התכנס; "החשש מירי נ"ט עדיין קיים"

    חדשות קול חי No Comments on הקבינט המדיני ביטחוני התכנס; "החשש מירי נ"ט עדיין קיים"

    המתיחות בדרום: ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד כינס היום את הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון על המצב הביטחוני המתוח | לפי הערכת הצבא עדיין קיים חשש לירי נ"ט, ולפיכך ישנם מגבלות תנועה באזור

    מחסום צבאי. ארכיון צילום: פלאש90  
    18:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on טורקיה החליטה לעצור את כל הסחר עם ישראל | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשל המצב הביטחוני המתוח בדרום בעקבות מעצרו של בכיר הג'יהאד האיסלאמי בג'נין, ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד כינס היום את הקבינט המדיני-ביטחוני בלשכת רה"מ בירושלים.

    בתחילת הקבינט ניתנה סקירה על המצב הביטחוני בדרום, ע"י גורמי הביטחון, ר' השב"כ, הרמטכ"ל וראש אמ"ן. במסגרתה, דנו בהערכת המצב ובצעדים הביטחוניים שננקטו במטרה לשמור על ביטחון תושבי עוטף עזה.

    בתוך כך מתפרסם דיווח כי ישראל הודיעה לקהיר שהנהגת הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי בסוריה, בהוראת איראן, לוחצת על חבריה ברצועת עזה לפגוע במטרות ישראליות.‌‌

    במקביל כלי תקשורת ברש"פ מדווחים כי מאמצי המתווכים החלו להניב פירות ולמנוע הסלמה לאחר שמאז אתמול בערב, ולאורך כל הלילה פעלו המודיעין המצרי, קטאר וגורמים באו"ם למניעת הסלמה. הג'יאהד האסלמי שבתחילה התעלם מהפניות אליו החל להתנהל מול המתווכים.

    גנץ התייחס למצב הביטחוני בישיבת סיעתו ואמר: "נמשיך בפעילות המבצעית היכן שנידרש, ומתי שנידרש. שום איום – לא יסיט אותנו. אנחנו נפעל בנחישות גם להחזרת השגרה לעוטף עזה – ואם לא ניתן יהיה לחזור לשגרה, גם בתוך עזה לא תהיה שגרה. אם השגרה תחזור – כל התושבים באזור ירוויחו. אני מבקש מכאן גם לחזק את תושבי העוטף שנותנים לנו עוצמה ויכולת לנהל מדיניות ביטחונית נכונה ואחראית".

    ממועצת אשכול נמסר: "אנו נמצאים בקשר שוטף עם הצבא והכוננות הביטחונית מחשש לירי נ"ט עדיין קיימת. צה"ל מבצע הערכות מצב מתמשכות בשטח כדי להבטיח מוגנות מרבית של התושבים ומכאן שיש שינויים תכופים בהגבלות התנועה במרחב".

    ,

    קובי פינקלר

    במועצה קוראים לתושבי האזור לשמור על ביטחונם ומפרסמים את ההנחיות הבאות, לאחר הערכת מצב- להלן תמונת המצב המעודכנת.

    1. כביש 232 נסגר לתנועה מצומת ניר יצחק ועד לקיבוץ כרם שלום. תושבי סופה וחולית מורשים לעבור בהצגה של תעודה מזהה בלבד

    2. הכניסה והיציאה מיישובי חבל שלום וחלוציות היא מכביש דרך השדות בלבד. ניתן גם לצאת מהחבל דרך השער האחורי של פריגן אך שימו לב כי לא ניתן להיכנס לחבל משער פריגן.

    את הידיעה העבירו כתבינו קובי פינקלר, שלמה ריזל ואיתי גדסי.

     

     



    0 תגובות